Ämne: Paypal
Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-26, 13:16 #13
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by Alto@Jan 2 2005, 02:04
Jag använder Paypal näst intill dagligen, har aldrig haft några problem! Men visst man har jo hört skräckhistorier, så numera försöker jag att inte ha allt för stora summor på kontot.

Någon här på wn som har några dåliga erfarenheter med paypal?

/Alto
Ja har haft en mindre dispyt med Paypal inte några större belopp men väldigt störande, det började med att jag en dag såg att jag hade fått 200 USD insatt på paypal och ville då överföra dom till mitt vanliga svennson konto hos Handelsbanken jag mattade in all info som stod att man skulle, tryckte på okej det vart inga problem. Väntade spänt i en vecka på att få dom sen efter ungefär en och halv vecka så stod det att överföringen inte gick igenom, kostnaden för det var ca 50-100 sek. Ingen större förlust men jag blev anningen irriterad och mailade paypal och dom sa att jag skulle kontakta min bank för att få rätt nummer som används för överföringar internationellt, sagt och gjort ringde jag till Handelsbanken i Trollhättan där jag bor och dom har aldrig hört talas om paypal alls och bad mig ringa till deras kontor i STHLM så då fick jag göra det också, men dom säger ju självklart att dom har bara hört talasom det men vet inte hur det fungerar och måste heller inte hjälpa mig men en trevlig dam kopplar vidare mig till deras IT-avdelning som möjligen kan hjälpa mig då det är för mycket dator och IT i det för att hon skulle förstå. När jag väll kommit fram till deras IT-avdelning säger dom att dom inte kan hjälpa mig för dom har aldrig hört talasom Paypal.

Vid det här laget var jag anningen förbannad och frustrerad på allt vad banker, paypal och liknande hette, då skrev jag blandannat här på WN och frågade efter hur folk här har gjort och det visade sig att nästan alla som överfört här har haft den gammla hedliga Föreninssparbanken, som även min flickvänn har Då testar jag på några få sekunder att trycka in hennes kontonr och clearingnr inget händer på ca 3 dagar tills jag kollar på paypal och det står att överföringen är avklarad. Ber min tjej kolla hennes konto och där finns mina pengar ÄNTLIGEN!

Så visst kan nog paypal fungera bra och dåligt, anledningen till att det kan krångla för många är nog att eftersom dom har runt 50milj användare så får man ju räkna med att några % har problem.

Själv försöker jag låta bli att använda tjänster som överför till Paypal utan jag använder NETeller och andra lösningar om det går annars får dom göra en wiretransfer till mitt konto på Handelsbanken.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat