Ämne: SEO företag.
Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-25, 23:11 #10
holfve holfve är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
holfve holfve är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Hej!

Jag, som startade tråden, har varit på semester men är nu åter.
Jag har inget emot att du redigerade mitt inlägg eller gjorde en ny tråd av det.

Som trådläsarna vet ställde jag frågor till företaget NN och jag fick aldrig något svar på mitt brev.
Jag fick påminna ett par gånger innan de ens gav mig (mina kunder) användarnamn och lösenord till deras kundloggin.

Lite senare fick jag ett mail om att de hade gjort en tabbe och ville att scripten skulle ändras. Må så vara, vi kan alla göra fel.
Jag hade gett dem fem, sex kunder och hade fakturerat kick-off om 2000:- + moms och jag satte 45 dagar på fakturorna.
De skulle ha betalt straxt före jul men gjorde det inte. Min assistent påminde, ingen reaktion. Hon sände sedan ut..."Sista påminnelsen före inkasso." Då svarade de att de inte kunde betala kick-off innan grundkunden hade betalt dem, förståligt. Men jag blev förvånad för de kunder vi talar om är sådana som betalar på dagen. Vi erbjöd oss att påminna kunden. Då kom genast mail om att deras reskontra precis hade uppdaterats och mina kunder hade betalat och pengarna skulle komma i veckan. De betalade veckan efter. Mitt intryck är väl att de ha usel likviditet alternativt rutiner.

En kund som jag inte sköter men som jag gav dem valde först deras 6-7000:- alternativ och senare deras 20.000:- alternativ och jag studerade metataggen på det bolaget så sent som idag, cirka 1,5 månad efter att de fått ordern, och taggen är inte ändrad. Den innehåller ett rätt flagrant fel nämligen att detta jättestora bolags namn upprepas två gånger.

Min bedömning, jag har 12 års erfarenhet av Internet, är att de tyvärr inte fungerar. Tyvärr, för jag t.ex skulle verkligen behöva ett sådant här bolag eftersom jag inte har tid att följa upp registreringarna. Vi har i alla år registrerat själva och det är nu inte så himla svårt utan det som tar tid är att följa upp, komma ihåg vilka som lagts in var, etc.

Mitt bestående intryck är också att de inte tål insyn eller den minsta kontroll och absolut inte frågor. Jag fick också väldigt många olika bud. Ena sekunden ville de att metataggen lades på alla hemsidor hos en kund, vareviga undersida. I nästa sekund skulle den bara läggas i indexfilen.
(Jag har lärt mig att det är det sistnämnda som gäller.) De kunde heller inte hantera includefiler. Vi bygger en hel del i Cold Fusion.

Det som skrämde mig var att jag tog över ett hotells skötsel och de var kunder sedan något år hos detta bolag. Jag upptäckte att de inte hade någon metatagg alls! Hur har de då kunnat registrera för 6-7000:- ???? Jag fick svaret att kunden inte släppt in dem i ftpservern. Det tycker jag är hemskt oseriöst. Om det var så måste de förklara för kunden att om vi inte får lägga in taggen är det inte stor idé att regga alls. det finns heller inget som tyder på att de ens har reggat just det hotellet. De var i det närmaste obefintliga på nätet vilket jag förklarar med att de inte hade nån tagg alls.

Mvh
Lena Holfve
www.kulturpool.se
www.webbyggarna.se
www.talskrivarna.com
www.teaterlistan.se
www.skrivskolan.com
holfve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat