Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-24, 19:30 #6
Simpel Simpel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Simpel Simpel är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Hej tack för alla svar!

Jag är lite uppstressad över detta nu och vill gärna ha ett specifikt svar huruvida jag faktiskt skall betala något över huvudtaget i skatt. fått känslan av att jag inte skall det. Så här ser det ut

Jag har gjort några jobb vilka lett till att företaget har fått in 50 000 inkl moms. Dessa har jag / kommer jag spendera på inköp som firman måste ha för att kunna bedriva sin verksamhet. Det handlar om en dator, ett skrivbord, lite räkningar för bredband osv osv. Alltså inga lagervaror eller dyligt. Summan av kardemumman är att min inkommande och utgående moms i princip kommer bli 0 och jag spenderar lika mycket som jag får in. Jag menar det måste ju leda till att det enda som skall beskattas är de fåtal 1000 lappar som blir kvar i företaget efter alla inköp är det som skall beskattas.

Grejen är nu också att jag precis fått heltidsjobb och inte kommer göra fler jobb på firman, som det ser ut nu i alla fall.

En sista fråga. Den chocksumman jag fick idag, som ju måste vara fel pga mina misstag kommer jag väl inte behöva betala. Det blir ju ibland så med staten att även om summan är fel måste man betala den och sedan nästa år få tillbaka hela rasket igen. Som t.ex. när man överklagar p-böter och får rätt.....

fan vad nervig jag är över detta nu....jag har verkligen inte råd att betala ut 6k i månaden......aaa....damn myself för att inte läst på ordentligt!!
Simpel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat