Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-24, 14:14 #1
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Jag har haft domäner registerade och domäner som gått ut. För en månad sedan fick jag en faktura från NIC-SE om ett domännamn som jag inte längre vill ha, som vanligt slängde jag fakturan i tron om att domännamnet då automatiskt kommer att avregistreras.

Nu idag fick jag en till faktura från NIC-SE med påminnelseavgift samt med texten:

Citat:
Enligt vår bokföring har vidstående belopp förfallit till betalning. Vi motser därför omgående likvid. Om betalning av årsavgiften uteblir kommer domännamnet att stängas av. Vi ber er snarast bekräfta om ni inte längre är intresserade av att ha domännamnet registrerat.
För mer information se:http://www.nic-se.se/kundtjanst/avi.shtml
Okej, jag går in på sidan i hoppet om att det kanske finns en enkel knapp som säger "Avregistrera mitt domännamnet" och tänker att jag kan väl betala påminnelseavgiften om dom nu kräver det, men jag är inte intresserad av att betala för domännamnet som jag inte längre vill ha registrerat.

På sidan finner jag följande text:
Citat:
7.Avregistrering:
Om Ni önskar avregistrera Ert domännamn ber vi Er snarast meddela NIC-SE. Enklast görs detta genom att Ni fyller i en avregistreringsblankett. Faxa ifylld blankett med underskrift av firmatecknare eller motsvarande till NIC-SE på fax 08-545 758 29 eller skickas till NIC-SE, Box 5774, 114 87 Stockholm. Glöm inte att meddela Er Internetleverantör att Ni inte önskar ha ert domännamn kvar.
Vilket j#vla krångel för att avregistrera en domän, varför gör dom såhär? :unsure:
Vad händer om jag inte betalar denna faktura, stänger dom av domännamnet och inget mer, eller skickar dom betalningen vidare till Kronofogdmyndigheten? :blink:
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat