Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Dec 2003
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag har prövat de flesta av dessa modeller och tycker att de absolut inte är imponerande ljudmässigt. Men allt beror på vad man jämför med. Både hårddiskbaserade spelare och alla Creative, iAudio är bättre än dessa spelare. Desutom är det standardmodeller som finns överallt i Kina, Thailand och Singapore. Inget ovanligt eller nytt. Har funnit på marknaden som budgetspelare än längre tid.
Modell MP-306 och 317 är de mest vanligaste och faktiskt inget att rekommendera av mig, som själv kör med en iPod och iPod mini. Annars är priserna helt ok om det är ut till konsumenten. Spelarna är bra om man skall ha de att jogga till eller köra något träningspass för då är ljudkvaliteten av mindre betydelse då man flåsar själv. Men för vanlig avspelning då man vill ha bra ljud, så duger inte dessa tycker jag.
318A och 315 tycker jag är intressanta p.g.a. storleken, men de känns inte speciellt välbyggda och oftast väldigt plastiga. Dessa spelare går oftast under flera olika märken och även ibland i Asien som "Sony" kopior.
MP-318DFM vet jag inget om och den verkar vara ok, men ljudkvaliteten får man ju chansa på.
|