Citat:
Ursprungligen postat av Filip
Citat:
Originally posted by -dilbert@Jan 23 2005, 16:00
Citat:
Ursprungligen postat av Dunc
1) Vissa brandväggar och dylikt inte visar bilden (av säkerhetsskäl)
|
Jag har löst mina bildvisningar enligt ovanstående ([img]image.php?id=3500[/img]) och detta har visat sig vara ett stort problem för mina användare. Vad beror det på? Går det att lösa genom att ställa in brandväggen? Vore tacksam för tips på lösning. Användarna skriker ut sin vrede!
edit: förtydligande
|
Jag gissar på att du kontrollerar i scriptet om HTTP_REFERER stämmer överens med din sajt?
Det handlar om att vissa användare inte skickar med referer-information och på så sätt inte kan se bilderna.
Jag har även haft enorma problem med detta på dll-files.com, men har hittat en lösning...
När sidan laddas, så skapas en unik kod från ett script, som bara är giltlig en viss tid.
När användaren ska ladda hem filen, så länkar jag till download.php?unikkod och användaren kan ladda hem filen.
Om någon försöker hotlinka mina filer, så är bara länkarna giltliga några minuter. Så det blir ganska värdelöst för dem...
|
Smart lösning. Men det blir väl problem med program som automatiskt laddar ner alla bilder från en sajt? Eftersom länken fungerar i några minuter räcker det för programmet att effektivt gå igenom och ladda ner alla bilder. Eller finns det någon väg runt det?