Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-23, 12:10 #9
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av zoran
Citat:
Ursprungligen postat av Dejv
Tack för att du delade med dig av er statistik, zilda!
Intressant att se ungefär hur många medlemmar som går förlorade (med tanke på att e-postadress inte är speciellt viktig för vår verksamhet ser vi det som förlorade medlemmar).

Jo, man kan alltid hitta nya lösningar, men det finns ändå en hel del människor som inte lyckas skriva sin e-postadress rätt vid registrering.
Det blir antagligen att ta bort vårt gamla system, för att öka användar och besöksantalet.
Det går alltid att kräva folk på att skriva in adressen två gånger för verifieringens skull.

/Z
Japp, det är något jag tror många missar!
Det drar antagligen ner felskrivningar av e-postadresser ganska mycket.

Gick iaf. över till det "vanliga" systemet, där användare anger lösenord själva, och slipper använda sig av en giltig e-postadress för att kunna använda sidan.
Döm av min förvåning när jag upptäckte att det fortfarande är personer som registrerar sig, men ändå inte loggar in sedan! :blink:

Är människor så förslöade att de inte ens orkar logga in efter att de registrerat sig, eller glömmer de bort lösenordet tre sekunder efter registrering!?
Jag använder både en "lösenordsverifierare" och har en "skicka-lösenords-tjänst", men ändå loggar vissa människor aldrig in efter registrering

Jaja, man vill ju ha återkommande besökare och de som anstränger sig så pass hårt att de fyller i formuläret och dessutom kommer ihåg lösenordet, lär vara intressared av tjänsten - vilka de andra inte verkar vara.

Skillnaden nu mot det gamla systemet är iaf. ganska stora.
Det är betydligt fler människor som både loggar in och följdaktligen återkommer till sidan efter registering utan "e-postverifiering". Det syns ganska tydligt på loggen!

Så till er andra som avväger e-postverrifiering på en sida, så kanske du borde fundera på om en giltig e-postadress verkligen är så viktig för din tjänst, eller om det är viktigare att få återkommande besökare/högt besöksantal.
Lever tex. en sida på reklamintäckter från besökare, så krävs det ju att man har en har ett högt besöksantal (säskilt om sidan använder sig av tex. CPC eller CPM), då är det enligt mig smartare att köra på ett system där e-postverifiering inte krävs.

Jag kan också tänka mig att man kan få ett högre antal "oseriösa" besökare utan e-postverifiering.

Hoppas mina samlade tankar gav någonting till någon
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat