Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-22, 09:20 #31
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Originally posted by se7en@Jan 22 2005, 04:20
Med tanke på att allaannonser fick riktigt mycket gratisreklam och samtidigt en förklaring hur deras site funkar.. Kanske marknadsföringstaktik från allaannonser.. vem vet :lol:
Klart att detta är ett PR-trick. Vem hade inte gått ut till tidningar ifall man satt i samma situation?

Själv kan jag inte hålla med dig Davve, Blocket ägs av Aftonbladet och är därmed en spelare som kommer finnas länge. Det svåra för de annonsmarknader som finns idag verkar vara brist på köpare, för att få in annonser verkar inte vara några problem.

När jag har försökt sälja prylar på olika annonsmarknader så har faktiskt det mesta inte blivit sålt på de annonsmarknader jag provat som varit gratis, tyvärr. På Blockat har jag däremot fått ett samtal angående samma produkt med samma annonstext efter bara en timme.

Jag tror att anledningen till att Blocket inte vill släppa ifrån sig sina länkar till Allaannonser.se är ju för att de förlorar pengar. För varje undersida de inte visar så försvinner ju pengar från annonsexponering, något som trots allt är en stor intäktkälla för Blocket idag. Om varje besökare slipper besöka 2-10 sidor för att hitta den produkt de söker efter, så är det ju trots allt minst 2.000.000 bannerexponeringar som Blocket missar.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat