Citat:
Borde man inte istället för att lägga hård fokus på CPC eller andra former faktiskt ta fastpris i beaktning. Detta både som annonsör och annonssäljare, att ligga ute med en annons är så mkt mer än att enbart driva trafik till den egna sajten. Att synas med sitt namn och sin adress är väldigt relevant i inarbetning av ett varumärke.
Självklart finns det alltid undantag från detta liksom det finns undantag från CPC. Min poäng är att man inte ska förkasta att enbart synas utan att få trafik idag, detta kan generera så mkt mer trafik i morgon.
Jfr traditionell annonsering, hur många produkter kan du egentligen köpa av en tidningsannons. Där arbetar man bland annat med igenkänning, när du väl hamnar i begrepp att införskaffa eller nyttja en tjänst så är chansen så mkt större att du väljer en av de som du tidigare sett i annonssammanhang än de som du inte sett alls. (har ingen empiri att backa upp detta med, men finns säkert om man letar...)
Jag säljer enbart fastpris hos mig, ingen har knorrat över detta ännu eller ens frågat efter CPC eller andra varianter.
|
Någon som förstår sig på det här..

Jag brukar alltid säga detta till mina kunder när de vill köpa en reklamplats hos oss. Men det är många som inte förstår detta idag och ska ha resultat direkt från dag 1. Men man märker att det oftast är mindre siter. De stora kunder vi har, pratar aldrig antal klick vi skickar till de, där gller det att annonsen finns synlig för alla besökare.