Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-20, 12:05 #7
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Qo-naq@Jan 20 2005, 00:48
Frågan borde ställas om det skulle vara lönsamt för en annonsör att annonsera på sidan. Om det inte skulle ge så mycket på CPC, varför skulle det då ge mycket mer med fast annonspris?
Borde man inte istället för att lägga hård fokus på CPC eller andra former faktiskt ta fastpris i beaktning. Detta både som annonsör och annonssäljare, att ligga ute med en annons är så mkt mer än att enbart driva trafik till den egna sajten. Att synas med sitt namn och sin adress är väldigt relevant i inarbetning av ett varumärke.

Självklart finns det alltid undantag från detta liksom det finns undantag från CPC. Min poäng är att man inte ska förkasta att enbart synas utan att få trafik idag, detta kan generera så mkt mer trafik i morgon.

Jfr traditionell annonsering, hur många produkter kan du egentligen köpa av en tidningsannons. Där arbetar man bland annat med igenkänning, när du väl hamnar i begrepp att införskaffa eller nyttja en tjänst så är chansen så mkt större att du väljer en av de som du tidigare sett i annonssammanhang än de som du inte sett alls. (har ingen empiri att backa upp detta med, men finns säkert om man letar...)

Jag säljer enbart fastpris hos mig, ingen har knorrat över detta ännu eller ens frågat efter CPC eller andra varianter.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat