|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Nov 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Nov 2003
|
Framförallt Vinklubbens framtidsprognoser i den här tråden är intressanta och jag hoppas att dom slår in. Men det är ju sedan naturligt att det kommer invändningar som "det blir för tråkigt" och liknande. Jag funderar på om det inte kan komma att bli två skilda delar av Internet i framtiden (hur pass åtskilda vet jag inte, men ändå på något sätt åtskilda). Ett Internet som hålls ganska strikt och enligt Vinklubbens prognoser, som kommer att vara ett rent arbetsredskap, informationskanal och liknande. Vid sidan om, och inte blandat, kommer nog nöjesbranschen att ha sitt, alla former av nöjen och förströelse, och detta kommer knappast att vara strikt hållet.
Men tio år är lång tid när det gäller Internet, det är bara att se tillbaka tio år i stället... ujujuj. Kanske har domedagsprofeterna fått rätt och det nuvarande Internet har helt havererat? I så fall kommer säkert snabbt något nytt motsvarande att byggas upp, kunskapen finns ju så då återgår man inte till bondesamhället utan vidare.
Jag tycker inte om när vissa börjar slåss om petitesser som gäller i nuläget när man försöker tänka in i framtiden och skapa visioner. Man måste höja blicken och se vidare än så, om det ska bli några framtidsvisioner värda namnet.
Det är svårt att sia.... särskilt om framtiden.
|