Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-19, 18:15 #15
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ge ett exempel på en "innovativ" webblösning, nu pratar vi gränssnitt, som blivit succé eller webbkonvention utanför hippa Cap&Design-läsares bekantskapskrets. *
Finnas ingen anledning till det då jag försökte före en principiell diskussion om nackdelarna med standardiserade webbsidor.
Men ge du gärna mig ett exempel på en exemplarisk standardsida.
Eftersom du uppenbarligen vet hur en sådan skall se ut. Jag vet inte och jag förespråkar inte det heller till skillnad från dig.

Citat:
Alla "kreativa skapelser", alltså det som skiljer sig från hur man förväntar sig att en webbplats ska vara organiserad bidrar till att göra det svårare för användaren att göra det hon verkligen vill. Och det vill inte sajtägaren. Sajtägaren vill ju tjäna pengar.
Förväntningar styrs av vilken referensram man själv använder sig av. Eftersom det redan nu finns ett antal sidor som arbetar med olika gränssnitt så kan man ställa sig frågan - Vad är förväntningarna på hur en sida skall se ut?

Citat:
De flesta seriösa aktörer kodar nu validerad XHTML...
Det är väl W3C-valideringen vi pratar om?
Om det är det så finns det i princip inga aktörer som använder sig av den.
Jag har också noterat att de som förespråkar W3C-standarden själva struntar i det fullkomligt på sina egna sidor. Undrar varför?

Edit: korr
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat