Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Det finns mycket att säga om detta. Svårt att ryta till i dagsläget, då det är svårt att följa upp ett svar typ "skit i det gubbe".
Sitta på en bio och ringa till någon och berätta att man just sitter på bio, det tyder väl ändå på att personen i fråga måste ha ett vädligt fattigt liv.
Att reklamera filmen eller stämning skulle vara intressant. Jag reklamerade en film en. Tänker följande. Efter att filmen hade startat börjar folk gå från filmen efter några minuter. Under hela filmen går folk hela tiden. När filmen är slut finns det sex personer kvar i salongen. Det är jag, tre av mina kompisar och två andra personer. Jag och mina kompisar lovade varandra att aldrig berätta för någon att vi hade sett denna fil. Kan ni förstå hur pass dålig den var.
Jag skrev i alla fall brev till biografägaren och förklarade det hela. Jag begärde inte några pengar tillbaka. Efter några veckor kom det ett brev. Inte ett ord om ursäkt i hela brevet eller att det var tråkigt eller något liknande. Nä, i stället så skrev muppen om hur mycket folk som hade hört av sig och sagt att filmen var jättebra. Det kan jag omöjligt tro på.
Tänk om muppen hade skrivt att det var tråkigt att höra att vi var så besvikna och kanske hade kunnat lovat lite popcorn när vi kom på besök nästa gång. Jag har aldrig besökt den biografen sedan den dagen och kommer aldrig göra det igen.
En annan gång var jag på bio och då lyckades de orsaka något fel flera gånger. Ett av avbrotten varade i 20 minuter. Efter filmen var det en tjej som ville ha pengarna tillbaka. Gissa vad biografvaktmästaren gjorde. Ni kommer inte att tro det. Jo, han pekade finger åt henne med båda händerna. Jag skrev ett brev om detta till biografägaren. Än i dag har jag inte fått något svar och det är flera år sedan dess. Detta var på en Sandrew-biograf. Jag blev så förbannad att jag sade till mig själv att jag aldrig ska gå på en Sandrewbio mer. Faktiskt så har jag inte besökt en sådan biograf sedan en dagen.
Ja, det är inte lätta att reklamera. Problemet verkar inte bara vara i salongen utan även utanför den.
|