|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
|
Några tips:
Ta tid på dig när du utformar ett pressmeddelande. Stressa inte igenom, utan få det rätt.
Var säljande, det måste finnas ett nyhetsvärde.
Utforma en flera bra rubriker, som du kan tänka slå, som tar upp hela nyheten i några korta maffiga ord. Välj sedan ut en av dem, kanske fråga några du känner vilken av rubrikerna som är mest slagkraftig.
Texten i pressmeddelandet: Skriv rätt, stava rätt. Viktigaste först. Upprepa inte företagsnamnet för många gånger. Använd inte för tekniska eller komplicerade ord. Skriv det som det kunde varit en nyhet i en tidning. Många tidningar/nyhetswebbsidor, publicerar pressmeddelanden rakt av, eller kopierar och klistar. Därför måste tidningen kunna använda ditt material. Och som sagt viktigaste först.
Avsluta med länkar/telefonnummer till ytterligare information(om det finns) samt kontaktperson.
Jag skrev dessa pressmeddelanden när Seek.se lanserades. (support.seek.se/nyheter.php)
Uppnådde i princip alla mina mål och fick dem publicerade på en rad webbsidor/tidningar, inte sagt att de jag skrev var så märkvärdiga eller korrekta (men vill gärna intala mig själv att månaders strategiskt planerande gav resultat).
|