Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-16, 19:13 #7
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by WizKid@Jan 16 2005, 19:47
Sen har jag förresten ett tips när det gäller din sida (swegamers). Jag tror du ska lägga betydligt mer krut på att fixa till sidan först innan du försöker får dit besökare. Även om du ligger överst på alla sökmotorer så tror jag att din sida har problem att hålla kvar folk. Varför ska man besöka din sida istället för alla andra dator- och tvspelssidor? Har man en gång gått in på en sida som man inte gillar så krävs det rätt mycket att man ska gå dit igen. Men det är som sagt bara min tanke.

Jag skulle också tabort all reklam på sidan till att börja med eftersom även den bara är ivägen och jag har svårt att tro att den drar in speciellt mycket pengar. Sen när man fått in besökarna på sidan kan man lägga in reklamen igen.
En stor uppdatering är på väg, men sedan förstår jag inte varför du tar upp det här? Är det inte så långt off topic man kan komma? Sedan, vi tjänar inget på reklamen längst upp då de är reklam för Röda Korset och en vattenorganisation - ska jag ta bort de annonserna tycker du?

Om du sedan klagar på Google-annonserna kan jag tillägga att de är lönsamma - iaf i mått med storleken på sidan nu.

Nu över till topic igen
När det gäller Sökoptimerings-testet kommer det säkert bli en vinstsumma till de tre bästa, vi får se. Kan också tillägga att jag inte endast tänker göra testet för egen vinst, eller jo lite, men som någon nämnde tidigare så var jag lite skeptisk till att betala till SEO när man inte har en aning vad man får för pengarna. Detta är ett projekt jag gör för att:

1. Få reda på vad man får för pengarna
2. Göra så att andra får reda vad man får för pengarna

Testet är helt enkelt till för dem som undrar vilket SEO man ska anlita, vilka man tjänar mest på, är inte det intressant att veta? Jag kanske har fel och ska nog låta det vara rena rama djungeln när man ska anlita en SEO.

Sedan nämnde någon om betalning, det kommer inte bli någon betalning - och det kommer inte heller kosta att vara med i testet. Som jag nämnde kan det bli en vinstsumma till de tre bästa SEO, beror på om företag tycker det är intressant att sponsra ett sådant projekt.

Kan också tillägga att SEO som tar betalt för i sin tur betala för AdWord, E-spottning eller liknande kommer ej vara med i testet, utan bara företag som ger tips som att man ska använda divs + css osv, det vill säga uppbyggnaden på webbsidan.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat