|
Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2003
|
Gud, det finns fler!
Jag går på bio ungefär en gång i veckan (minst) dessutom tankar jag ner från nätet och hyr filmer och ser film på tv och köper dvd filmer (vilket liv va! man kan tro att jag inte hinner med annat..).
För att nu komma till saken, jag har också lagt märke till detta tilltagande ohyfs som förekommer på biografer numera. Folk pratar, svarar i telefon, skickar sms(så man blir bländad), sitter och redigerar telefonboken, kommer och går omkring i salongen. Det känns ibland som att vara på disco när man går på bio och att man skulle vara den enda som går dit för att faktiskt *SE en film från början till slut.
Jag har noterat ett nytt och mycket ofta förekommande fenomen som gör mig tokig:
Unga flickor (16-20)av invandrarhärkomst kommer ofta i en grupp om 3-6 personer sätter sig längst bak och sitter hela filmen igenom och diskuterar, fnissar och ringer folk för att berätta de är på bio.
Detta är inte samma tjejer och det är heller inget jag har inbillat mig då det har inträffat 18 av de sista 20 gångerna jag har gått på bio i Heron city strax utanför Stockholm. Kan det vara en slump eller får dom inte prata hemma? :huh:
|