Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag dricker mest alkohol till mat. Oftast vin och ytterst sällan öl. Mina besök i nöjesvärlden är mest s.k. mogen dans och där passar det inte med alkohol. Man dansar helt enklet dåligt och har sämre kontroll. Dessutom får jag ofta åka bil till danser. Detta är nöje utan alkohol och förbaskat roligt.
Att sätta mig ner med vänner eller främlingar för att dricka sig onykter gör jag näst intill aldrig. Jag kan förstå de som dricker för att de vågar lite mer då. För mig är det mer så att jag tycker det är en förlust att manipulera sig med droger för att uppnå något. Det är en skönare kick att ta sig förbi sin räddsla utan manipulering. Det spelar ingen roll vad det är för något. Och alla människor är rädda för massor med saker. De som säger annat är de räddaste, ty de vågar inte ens erkänna att de är rädda.
Socialt kan det vara svårt att inte dricka. Går jag på en fest och de frågar vad jag vill dricka och jag säger t.ex. vatten blir det tyst i hela rummet och sedan säger flera i kör: "Kör du bil ikväll". Att ge en helt ärligt svar är inte så lätt, ty det känns ofta som om de som dricker då känner sig besvärade av att de dricker för att bli "sociala". Det blir nästan en slags avvundsjuka på att jag kan ha roligt utan sprit.
|