Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-13, 14:17 #17
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
Predrags avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Storen@Jan 13 2005, 13:33
Ojdå!!

Här har det visst urartat..
Hur man väljer att debitera sina fraktkostnader är upp till var och en. Kostnaden kommer man inte ifrån utan valfriheten ligger i hur man smidigast hanterar den. Fraktkostnad är inget ovanligt alls oavsett plats i världen man handlar/beställer, dock är det självklart ett försäljningsknep om man lyckas förmedla känslan av att "man bjuder" på frakten. Tyvärr lyckas inte alla , utan det satsas istället på olika knep för att dölja den..

Andra kostnader som man kan likna vid ovanstående är fakturaavgifter, admin.kostnader etc... Vanliga 25sek/faktura förekommer allt som oftast ( i Sverige ) och är inget konstigt med det heller.

Problematiken är väl snarare motiveringen till denna något höga kostnad, eller?
Anledningen att tråden ballade ur är för att mypay kallade hederliga företagare som inte gjort något fel som helst för fulingar.

Hög och hög, det beror väl på vad snittkostnaden att skicka varor är för dom?

Vi kan ta som exempel, innan jag införde fakturabetalning, och hade postförskott som enda alternativ, så kostade mig 78 kr att skicka 2 stycken t-shirtar till kund. Alltså detta var min kostnad, det jag betalade. Mypay använder i sitt exempel ett datorföretag som skickar grejer som kan väga flera kilo. Dom kanske kom fram till att dom ska ha 1 fraktkostnad som 90% av alla företag har, så hamnar snittet på 80 kr, fan är jag dålig på att förklara eller fattar inte folk vad jag menar?

//Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat