Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-13, 12:21 #14
Predrags avatar
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Predrag Predrag är inte uppkopplad
Medlem
Predrags avatar

Reg.datum: Jan 2004
Ja alternativ 1 där med ALU-arbetare, det kanske man skulle skaffa sig, vad gör du på dagarna?

Alternativ 2 är uteslutet givetvis, det finns fler saker än t-shirt och kepsar som saknar manualer där vikterna står.

Nej det gör man inte, det är mycket mer komplext än så. Tillex finns det olika t-shirtmodeller, jag använder mig av 6 olika och 1 small av fruit of the loom väger inte samma som 1 small av märket hanes. Hur fan ska jag ha tid att hålla isär detta? Vi tar ett exempel, en kund beställer en t-shirt i storlek small som vi tryckt på en fruit t-shirt, sen ändrar han sig och vill ha en large, men largen har tagit slut, och blivit omtryckt, men denna gång blev det på en Hanes tröja? Som sagt, du har ingen webshopp och vet väldigt lite om olika scenarion som kan uppstå och skapa problem.

Ja det finns olika vägar att gå, och den vägen jag i alla fall ser att dom flesta företag tagit är den väg jag förespråkar, samma fraktkostnad oavsett storlek på beställning. Jag tror större företag som har pengar till forsking om såna här saker kommit fram till att det är att föredra så som jag säger. Delvis för att det är mycket enklare administrativt sätt, och det kan också finnas andra orsaker? Människor kanske känner sig tryggare när det en fast summa på frakten, istället för en som kan ändras om man beställer tunga grejer. Jag vet inte, jag spekulerar bara, men faktum är att dom flesta har det så, punkt slut.

//Predrag
Predrag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat