Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-13, 11:05 #10
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2004
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Predrag
Citat:
Ursprungligen postat av mypay
Nej

Jag tycker det är fult att ta ut frakt på 80-150:- för något som väger lika mycket som en tom 33cl burk och som är mindre än den.

Jag har sett butiker där dom har frakt baserat på vad man köper eller där frakt ingår i priset osv
Så du menar att jag tillex borde programmera om hela mitt adminsystem, så att det beräknar vikt också? och sen sitta o väga varenda keps, t-shirt osv...? bra idé! Eller sitta o göra alla fakturor manuellt kanske och öka tiden det tar o behandla en beställning med sådär 10 gånger?

Givetvis finns det butiker som har det så fortfarande, men dom är ett undantag.
Så du kallar alla oss som har en gemensam frakt oavsett beställd mängd för lurendrejare och fula?

Ska du ändå inte tänka om lite, o ta tillbaks det du sa innan?

//Predrag
Man skall inte lägga ord i mun på folk Predrag ;-)

Kan man erbjuda låga fraktkostnader så är det ju en konkurrenskraftigt och även marknadsföringsbart. Att programera om sitt system kan därför vara värt om man inte tänkt på det i början skulle jag vilja påstå. Som företage får man ju välja vilket system som passar en bäst och arbeta därefter.

Jag brukar beställa kuligheter utomlands via internet och då lägger företagen på fraktkostnad per vara via ett script på hemsidan. Beställer man över en viss summa så bjuder dom på frakten. Smidigt tycker jag.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat