Citat:
Originally posted by kullervo@Jan 12 2005, 17:33
Berätta mer om ditt test. Det beror ju helt på vad det är för webbsidor den genererat. Om det är rätt tunga grejer låter 45/s vettigt. Körde du ordentligt lång tid så att Apache hunnit starta tillräckligt många processer?
|
Jag använde ett program som heter WAPT 3.0 för windows. Den skickar virtuella users och belastar efter ett mönster jag själv "spelat in".
I kort; man surfar själv lite på siten, och sen upprepar dessa virtuella users samma schema om och om igen..
Jag ställde in testet att börja på 20 users och gå till 200 med steg på 20 users. Varje user ställde jag in att göra 10 itterationer av rörelsemönstret utan fördröjning i den virtuella browsninen.
20 users gav ca 25 sidor/s
40 ca 45 sidor/s och därefter låg det kvar på ca 45 sidor /s upp till 120 users då jag inte orkade köra längre utan avbröt. Cpu och minnet användes då fullt i princip, servern gick aldrig in på swap.
MVH C.
Edit: jag upptäckte i efterhand (!) att raiden var trasig när jag körde testet.. IDE-kabeln från ena disken hade lossnat på nått vänster. I vilket fall, det bör ju inte ha påverkat prestandan nämnvärt då det handlar om raid1.