Ska du ha en hemsida som du ska tjäna pengar på så MÅSTE du börja med ett innehåll, helst intressant, spännande innehåll. Nått som gör att besökarna tycker att det är värt besöka din hemsida. Reklamen kommer i andra hand.
Du frågar hur du ska marknadsföra. Vänd på det hela.
* Dom sidor du besöker, varför besöker du dom? För att du fått ett spam-mail, "gå in på min super-sida" ELLER för att du tycker dom har ett intressant innehåll?
* Om du är inne på en sida med massa flashiga banners, "klick här", "köp här", "supererbjudande här". Klickar du på dessa banners? Nej, inte jag heller, så varför ska folk klicka på massa banners på din sida? Och efter klicket dessutom köpa dessa loggor, strumpor, mp3-spelare, cd-skivor och annat dom erbjuds?
* Pop-up? ARGHHH!!! Finns det nått mer irriterande? Brukar du återkomma till sidor med irriterande pop-up banners? Inte jag i alla fall!
Som sagt, skapa ett innehåll först. Därefter väntar du in besökarna, det kan ta en månad, 6 månader, 12 månader, 18 månader, allt beror på vad du har att erbjuda. Först därefter kan du börja prova dig fram med reklam, men inte överdrivet och håll dig till temat. Skriver du om akvariefiskar så gör reklam för en djurbutik och inte ett flygbolag, det går inte ihop liksom
Lycka till...