Hej allihoppa... I'm the new guy.
Läste runt lite på forumet, håller på med en hemsida just nu. Visst det skulle vara enormt trevligt att kunna tjäna lite pengar på sin hobby verksamhet också. Så jag kommer ställa några noob frågor här.
Om min sajt: gamaco (Har inte råd med bättre adress (har .tk adress) eller webbhotell, webbhotellet är gratis hemsida som medföljde på mitt bredband från bredbandsbolaget.se) Den är inte 100% klar än, typ 80% klart. förväntas vara klart om en vecka eller två, beror på hur mycket tid jag hinner lägga ner på den. Det ska vara en såkallad allt-i-allo privathemsida. Där jag publicerar olika saker jag tycker är intressant. filmer, bilder, spel medmera. Jag har utgått från vad jag tycker är en bra hemsida, och byggt den därefter. ja sidan är elt på svenska.
Hur ska jag få besökare? Har haft en rätt så populär hemsida förut. Nicke85, När jag la ner den hemsidan, så lät jag mina besökare få möjlighet att få besked via e-mail när jag skulle komma upp med en ny hemsida. Runt 5000st e-mail adresser har jag. som jag kommer skicka ut ett e-mail till när min nya hemsida kommer ut. Detta kommer nog tillbringa väldigt många besökare till min hemsida den första veckan, den strömmen av bessökare kanske inte håller mer än en vecka. Så jag kommer utnyttja den strömmen och fixa bra banner byten så att mer folk i framtiden hittar till min hemsida.
www.nedstat.net är det en bra räknare, har ett minne av att den är bra. men är lite osäker på om den räknar unika besökare? Någon som vet? (e-mail adresserna är insamlade från år 2003, 2004 och 2005)
Läste om Exit/blindlinks... vet inte vad det heter... att när man lämnar sidan, så kommer en pop-up upp med reklam. Sen att man tjänar en viss summa för varje besökare. Har försökt hitta något sådant program, men inget som stöder svensk språkiga hemsidor... vet du någon bra som jag borde satsa på? En vild gissning är att jag kommer ha runt tusen unika besökare varje dag. Så då skulle jag ju tjäna en slant.
Eller vet ni någon som kanske skulle vara intresserad av köpa trafik via pop-up? Såg förut att någon ville köpa unika besökare för 8 öre styck.
Så här kanske kontraktet skulle gå till?
Sida -> betalar ett överenskommet pris som förskott till post giro för en månads exit pop-up. (Låt oss anta att sidan får 30 tusen besökare i månaden)
Sida -> Installerar räknare i pop-up'en som räknar unika besökare, samt att jag har tillgång till att se statistiken.
Sida -> Om sidan vill fortsätta avtalet, så betalar den *antalet unika besökare månaden innan* gånger en viss summa pris för varje unik besökare till post giro.
Låter det inte bra?
Post giro, hur fixar jag det? kostar det?
Ja... som sagt, lite noob på det här. Så hjälp mig lite på traven. Och korrektera mig ifall jag har fel.
Om någon skulle vara intresserad av samarbete, så kan jag visa beta version av sidan på e-mail. (80% klart, all sidplacering är inte helt klart) maila mig på
[email protected] isåfall.
Har även adsense på sidan, men vet inte om man riktigt kommer tjäna stora pengar på det.
MVH: Niklas