Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-12, 00:49 #7
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by grazzy@Jan 11 2005, 16:06
Jag ddosar deras cgi-script med hemmahackade script. Tar 30 sec så är deras minne slut i servern om dom har kodat kasst.
Du DOS-ar dem men knappast DDOS-ar dem. För DDOS behöver du distribuera din attack, oftast mha trojansmittade burkar.

Rent moraliskt så skulle jag också "försvara" mig. Belastar någon min server så skulle jag tänka mig göra en motaktion. Däremot skulle jag inte slösa med min tid på att jaga väderkvarnar. Majoriteten av spam skickas via crackade burkar med trojaner på. Förmodligen har inte burkägaren en aning om att hans burk sänder ut SPAM. Så även om du kanske gör något så att han märker att något är fel och gör något åt det, så fnissar spammarna med 3 zillioner till av spammande reläer.

Så tyvärr är det ju svårt att "skydda" sig 100% mot spam. Man kan använda sig av olika filter som gör det tillräckligt bra och så får man manuellt plocka bort det som är spam.

Det är 10 ggr värre när man får mail från svenskt företag som tror de gör ett informationsutskick när de i självaste verket spammar massa folk.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat