Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-11, 17:44 #6
PeterS PeterS är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
PeterS PeterS är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by Thomas@Jan 11 2005, 17:25
Kod:
<html>
<head>
<title>DIN TITEL</title>
</head>
<frameset rows="100%,*" border="0" frameborder="0">
<frame src="http://DINURL.com" name="main" scrolling="auto">
</frameset> 
</html>
Thomas
Det är i princip precis så jag har gjort men som jag skrev tidigare i tråden så kan jag inte använda den här lösningen.

"Jag vet att detta går att lösa med till exempel object taggen eller frames men det får till effekt att att om man skriver ut sidan så skrivs även scrollbars ut vilket kunden inte vill ska ske."

Om ni provar att ta på förhandsgranska i IE eller skriva ut sidan på skrivare så ser ni att även scrollbarsen skrivs ut om sidan som hänvisas till i stället för DINURL.com är lång. Dessutom så skrivs inte det som ligger efter första sidan ut. Jag vet att besökaren av sidan kan ordna det genom att öppna sidan i en ny frame och skriva ut eller liknade metoder. Hemsidan som kunden skall ha skall dock vara gjord för folk med väldigt liten datorkunskap vilket gör att kunden inte vill ha det på det viset.

Kort sagt tror jag det behövs en lösning som inte baseras på frames som javascript till exempel men om någon skulle lyckas knäcka problemet med frames trots allt så är det ju självklart välkommet.
PeterS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat