Citat:
Originally posted by grazzy@Jan 11 2005, 15:06
Jag ddosar deras cgi-script med hemmahackade script. Tar 30 sec så är deras minne slut i servern om dom har kodat kasst.
Är det SQL med i bilden tar det 10 istället.
Tyvärr brukar det bara sluta med att jag blir spärrad i deras brandväggar, men jag misstänker att om jag håller på tillräckligt mkt med det här kommer jag till slut att få igenom mina krav (dvs att dom tar bort alla mina domäner + .se från deras spamlistor). Det borde rimligen kosta dom rätt mycket när deras server med försäljning ligger nere.
Lagligt? Mja. Men servrarna står i kina. Så vad bryr jag mig. Dessutom godkände dom mitt "licensavtal för mail" när dom anslöt till min server och skickade mail. (Står i bannern).
Moraliskt? Mja. Jag vet att det kan drabba andra. Fast eftersom mina script knappt tar nån bandbredd tycker jag inte det är så hemskt. Om det nu är så att sidan ligger på en hackad server så får det här troligen aktören som blivit hackad att upptäcka det snabbare. Om det är en shared server så bör även då aktören reagera och inse att det kanske inte är så lyckat att sälja saker till spammare.
Tyck vad ni vill. Men spamma mig inte.. (hett tips).
|
Legitimt tycker jag det inte är eftersom DDoS brukar vara förbjudet enligt lag i dom flesta länder.
Och om jag skulle spamma dig så ser jag hellre att jag skickar via en server som inte är blacklisted men som fortf. har OpenRelay.
Skapas mängder med sådana mailservers varje dag. Plus att proxys är något som används flitigt i spam branchen.