Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-11, 14:08 #16
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Micke04
Citat:
Ursprungligen postat av it_takes_two
Vad an denna ton? Tål du inte kritiken eller vad?
Och var i ditt inlägg berättar du att du inte vill ha kritk på färgen utan enbart formen.
Nja jag nämner inte det men det är ju svårt att kommentera på färgen när det inte finns någon.
Det kan vara en dum idé, men färgerna jag fick var så himla off från våran design, måste snacka
med dom om det.
Ehm, grå är också en färg! :P (däremot hävdar många att svart inte är det då färg defineras av ljus som reflekteras med olika våglängder; svart är ju resultatet av att inget ljus har reflekteras... men det gäller ju irl, inte för skärmar... B) )

Jag trode faktiskt de skulle vara gråa. =)

Kanske lite ot, men du skriver "färgerna jag fick var så himla off från våran design". För mig är det lite bakvänt tänkt, men det kanske fungerar i detta fall.
Vad kommer först; hönan eller ägget? Först kommer företaget (dess namn), sen kommer logotypen som är framtagen för att reflektera värderingar i företaget, sedan kommer den grafiska profilen som antagligen tagist fram samtidigt som logotypen, sedan byggs allt runtomkring detta med den grafiska profilen i åtanke.

Men jag vet vad du menar; det gäller en tjänst som ni redan har designen på och vill ha en logotyp som hellre smälter in i eran layout än att behöva rätta er efter loggan.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat