Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-10, 21:35 #4
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by Bitbull@Jan 10 2005, 19:02
Instämmer till fullo med dina uppskattningar, körde sedo ett tag och har nu testat domainhop i några dagar. Nu har jag nästan bara svensk trafik på de domäner jag pekar. Sedo verkar ge mycket bättre CTR av någon anledning. Domainhop har mycket fler inställningsmöjligheter och det är möjligt att det går att ställa in bättre så att CTR ökar, men det lutar åt att jag går tillbaka till Sedo, för om det inte blir några klick så kvittar det hur mycket dom betalar. Såg att Domainhop betalar ut till Paypal nu också förutom check, det är klart positivt eftersom man kan få gratis wiretransfer från Paypal över 500 kr, vad Sedo har för alternativ vet jag inte.
En tänkbar anledning att SEDO ger bättre CTR är att sidorna inte är så späckade med fakta som DomainHop. Folk orkar helt enkelt inte gå igenom allt på en DomainHop sida, utan många stänger bara ner en sådan sajt (tror jag).

Vissa kategorier på DomainHop verkar riktigt bra och passande. Det beror helt enkelt mycket på vilka ord man har, vilken kategori man väljer samt vilka nyckelord man anger.

Sedan tycker jag att du ska testa DomainSponsor istället för att gå tillbaka till Sedo. Jag har hört mkt positivt om dem nämligen och deras sidor. Sedan kan jag tänka mig att CTR är rätt hög där, samt att man får behålla bra mkt mer än hos Sedo (som ju verkar ta 90 % + av profiten).

Bitbull, kan du inte lägga till lite parkeringsinfo, vad något/några nyckelord har gett? Vore intressant att se!!!

Kan inte alla andra som har erfarenhet av detta också fylla på.. så vi får en Databank för Domänparkering..
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat