Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2004
|
Hej!
Kul att så många svarat fast den stora risken av strömlöshet inatt pga stormen.
Trodde huset skulle blåsa sönder inatt :-)
Det finns alltså två sätt att bygga en inkomstsida.
Det ena är alltså långtidsprojekt där man i första hand skriver vad man är intresserad av. Kan dock tänka mig att man bör ha ett antal intressen och en bunt med risker. Man får tänka sig vad som kan tänkas bli populärt om några år och om det då kan vara vinstdrivande.
Det kanske kan liknas med att hälla i sniglar i en djup pöl och se vem som lyckas kravla sig upp. Dom flesta drunknar troligtvis.
Det andra är alltså att hitta en bra idé. För att det både ska vara en bra idé och lönande under kort tid så bör jag lägga basen på hur folk ska betala. Ska jag sälja mina egna saker eller göra som alltgratis.se att lägga affiliateprogram som bas. Här tror jag nog att det som gäller är att surfa runt på olika sidor och lista ut hur dom tjänar pengar. Vart hittar dom sitt material osv.
Något som jag funderar på och som är ursprungstanken till min första fråga här är att det borde finnas folk med produkter som underlättar för sina återförsäljare med hjälp av färdiga mallar, bilder och eventuellt olika texter. Allt detta för att återförsäljaren snabbt ska komma igång för att sedan lägga krut på att marknadsföra. Detta har någon engelsk person presenterat och jag efterlyser likasinnade svenska webbförsäljare. Funderar på att ha som idé att låta dessa bli listade på en sida. Då kan vi också prata om hög trafik, för vem vill inte komma igång snabbt :-)
Kanske några tycker det är dumt av mig att avslöja en sådan ide men jag tror att i det långa loppet att om många gav ut en sådan lista så skulle det bli mycket enklare att hitta detta samt att det skulle finnas många fler att välja mellan.
Vad tror ni?
|