Citat:
Originally posted by andla@Jan 9 2005, 00:33
Om jag säger så här. Jag är t.ex väldigt intresserad av elbilar & elfordon, men vad kan sälja av detta? Jag har inte hittat något affiliateprogram inom det området.
|
Men, är inte detta rentav en superidé..? Ett framtidsämne där det finns begränsat med information i dagsläget, vilket innebär att du har chansen att etablera en sajt och ytterligare fördjupa dig i ämnet. Visst kostar det lite att komma igång som du inte kan täcka med annonsintäkter idag, men om 5 år, hur ser det ut då? Du kanske inte behöver lägga 40h/vecka på det hela, men kolla av nyhetsrapporteringen inom ämnet (kan göras gratis...) och publicera utdrag ur dessa (med källhänvisning..). Görs på under 1h/dag. Du kan även skriva egna artiklar och/eller artikelserier och förr eller senare blir din sajt omnämnd på rätt ställe... Bingo!
Finns säkert de som tycker att man ska tjäna på sajten omedelbart eller lägga ner, men varför det? Är det ett ämne man är intresserad av och tror att man kan tjäna pengar/jobb/annat på i framtiden så kan man ju ha den i väntan på en annan idé som kanske ger pengar snabbare.
Mina .2