Citat:
Ursprungligen postat av MissDomain
Citat:
Ursprungligen postat av aikon
Det är ju ren förbannad spam.
|
Det är inte spam. Det finns många sasom låter Jatack ta över deras reklamförsäljning. Jatack säljer då in och skickar ut reklam till företagets prenumeranter. Insplanet, Föräldranätet, med fler är aktörer som finns med i Jatacks nätverk. Så det är nog bra om du kollar upp fakta innan du klassar företagen som spammare.
|
Det förekommer spam i det nämnda sammanhanget. Även om man inte kan generalisera och klassa allt som spam. Är informationen beställd så är den.
Här nämns ett företag som jag anser har ägnat sig åt spam. Ett företag där man kunde beställa mycket specifik information inom ett mycket specifikt område (absolut ingen annan "information"). Till en början fungerade det också bra, sedan hände något (jag förmodar vid ett sådant övertagande som du nämner). Det började, i det nämnda företagets namn, komma ren reklam utan någonting av den beställda informationen. Reklamen hade inte ens något samband med den beställda informationens ämnesområde. Då är det spam det är fråga om. Det hävdar jag, tills dess att det kommer ett domstolsprejudikat kan du naturligtvis fortsätta att hävda motsatsen. Men en undran: Vad är spam för dig? Hur tolkar du lagen? Är det enligt din mening tillåtet att skicka ut vad som helst bara man har kommit över en e-postadress på ett lagligt sätt?