Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-08, 01:28 #10
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
För att de ska ha möjlighet att framgångsrikt stämma dig ska de visa att de lidit skada alternativt att du profiterat på deras namn. De kan själv välja vinkel (att du profiterat eller de lidit skada) och de lär yrka framförallt på att deras anseende skadats. Dina odds att vinna i rätten är väldigt begränsade. Det enda positiva är att ersättningen som de kan rimlig kräva av dig inte lär vara hög. Samtidigt är det dyrt att processa.

De kan även driva det som ett domänmål (för dem klart billigare även om jag betvivlar att de är rädd för kostnader) och även i det är du toasted.

Jag tror inte på upplägget att förhandla med dem "stäm mig inte - får ni domänen" om du inte har ess på handen vilket gör att de gör bedömningen att en juridisk tvist skadar i anseende.

Ett exempel på ess kan vara om det är av massmedialt intresse - att du är väldigt ung och "inte fattat vad du gjort" och haft goda avsikter med registreringen. Eller om du kan visa att annat företag (med samma namn) är intresserad av domänen och att de har liknande rättigheter som SE till den. (att om de lägger ned kraven mot dig lämnar du den gärna till dem)

I vilket fall är det högrisk att förhandla och ställa krav mot dem.

Jag kan instämma med övriga som skrivit och tycker helt enkelt att du ska kontakta dem och beklaga att du registrerat domänen och säga att du omedelbart vill överlåta domänen till dem. Sen be till herren där uppe
Dunc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat