Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-07, 18:56 #4
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Citat:
Originally posted by Matsaki@Jan 7 2005, 11:38
Tack för hjälpen, men mitt liv är inte så enkelt tyvärr. 1 sida är uppbyggd av flera PHP sidor. header, footer, menu, banners selection osv osv. Så vi sa tables har cellPadding=0 medans andra har ett värde. Så TYVÄRR så ka jag inte göra så vilket annars är ganska lätt i Dreamweaver som jag jobbar i när det gäller HTML.
Detta kanske är lite offtopic; men skall du försöka optimera HTML-kod uppdelad på flera sidor med dåligt kodad php, till att bli valideringsbar xhtml med god css, så lär det bli rejält jobbigt om du använder Dreamweaver ja :-). Jobbigt i alla lägen, men jag skulle verkligen rekommendera en text/kodeditor här. Det blir mycket lättare att navigera runt på olika sidor, och senast då jag prövade dreamweaver strulade den till sidorna rätt rejält bara det kommer php in i bilden

Fast du kanske inte använder dig av Wysiwyg-delen av dreamweaver. Men i sådana fall borde det ändå bara fungera som en vanlig kodeditor, lite segare än vanligt, men annars som så, och då borde det mest vara att göra som ovanstående talare med CSS för tables och body etc . och ta bort råkoden i HTML-koden :-)
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat