Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-05, 13:32 #7
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
M-bition M-bition är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by Saint@Jan 5 2005, 13:33
I WackoJacko's fall så är det ju Sony som äger domänet michaeljackon.com, kan det inte vara så att det är skivbolagenom som "äger" deras namn? Har ju hört många historier att musiker har fått byta namn och dyligt efter skivbolagens önskan... för skivbolagen är ju ett namn bara ett varumärke. Kanska skulle man kunna få prblem med något skivbolag snarare än konstnären själv?

PS: OMG.. lol! M-bition, peka domänen till "Rädda Barnen", deras hjälplinje elr nåt, så länkar jag till din domän!!!
Jackson har ett speciellt avtal med Sony där de bl.a. äger vissa rättigheter till låtarna under en begränsad tidsperiod, sen återgår de till Jackson själv. Jag misstänker att samma sak gäller michaeljackson.com. Det är inte många artister som har lyckats att förhandla till sig liknande kontrakt vad jag vet. All MJ material som soloartist äger han själv alla rättigheter till, därför ser du inte exempelvis Billie Jean på skräp-samlingsskivor.

Haha, om det visar sig att Jackson är oskyldig (vilket jag tror på) så kommer ni snart se mig skutta omkring i Neverland som tack för domännamnet :lol:

h34r:
M-bition är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat