Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-04, 21:32 #15
dunkens avatar
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
dunken dunken är inte uppkopplad
Flitig postare
dunkens avatar

Reg.datum: Feb 2004
Vad kul att du tar upp detta med fakturor Mats

Jag ska berätta lite om mina egna erfarenheter om detta eftersom jag tänkte jag tänkte köra med faktura nu i höst när jag fick den nya sidan klar.

Visst allt blev bra och ordrarna strömmade in men i början så var jag så blåögd att jag inte använda mig av kreditkoll på alla dessa.

Och klart försvann hela min vinst på detta.
Folk som beställer mycket och inte betalar.

Sen nu för några månadersedan så kör jag med kredit koll och jag har det alternativet som mats sa där det kostar 7 kr och vilket är mycket blilligare än tex acme (12kr) som jag skickar mitt inkasso till.

Där finns det mycket pengar att tjäna

Nu fungerar det bättre för mig men jag tror säkert att det kommer att bli 10 % som inte betalar trots kreditupplysning dock har jag nog mestadels personer i dom åldrarna 18-25 där det kanske är mera risk.

Dock så var dom stor bedragarna som beställde innan runt 40 år med runt 100 000 hos kronofogden så är det någon som vet vad mc klubbarna tar för att driva in dom pengarna?
Jag har hört att dom aldrig misslyckas

Men till saken så vet jag att personer som har inbetalningskort på fakturan tex från post eller bankgiro kort
får ut mer procent betalt än som jag har det nu med att personen endast ska skriva in faktura nr.
Tror att detta kan bero på latheten hos folk att om dom inte vet vad dom ska göra med fakturan så skiter dom i den eller glömmer bort den.

Har ni några tips om hur jag ska få in alla 100% ?
dunken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat