|
Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2003
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
Det är väll både bra och dåligt med regler.
TV-Tablåen kan inte vara gratis, som sagt, kanalerna vill ha betalt för annonserna på sina sidor men om folk läser det någon annan stans så går ju ingen in på deras sidor. Ifall du hade länkat in på respektive kanals program så att du i dom flessta fall genererade trafik till dom så hade det kanske varit ok.
Jag hann inte se blocket-grejen men jag uppfattade det som att du genererade trafik till dom. Detta bör dom tycka var bra men grejen var kanske hur du läste in informationen. Om du läste det som en person går in på sidan och sen letar upp det du vill ha, och du gör detta varje gång någon går in på sidan så kanske dom inte gillar det.
Designen var snygg men det röda på sidan passade inte, inte heller logon med reklamen.
Men innehollet är ju rätt bra som en start/portal-sida.
Vad man kan sälja den för har jag ingeng aning om men jag tror inte på någon stor summa iallafall. Om sidan är självgående så kan du ju fixa till det (o)lagliga och sen låta den dra in lite smått på AdSense. Om inget annat så kanske den ger din andra sida lite trafik.
Sist vill jag bara säga att jag hatar startsidor. Varför? Jo för att när jag startar min läsare så får det inte ta mer än en halv sekund för jag hatar att vänta. Jag kör alltid about:blank eller en antingen lokal eller intern. Det som finns på startsidor kommer jag ihåg URLen till istället.
Därimot så tror jag att det finns många att vända sig till som inte har så stor kunskap om alla miljoner sidor och miljoner sidor att hitta sidor med. Att göra en mycket porfect startsida kan man nog käna på! (kanske göra många liknande för olika intresse)
Jag tror att alla som skriver www långsammare än en halv sekund tycker att start/portal-sidor är ett effektivt sätt att navigera detta otroligt stora spindelnät!
Oj, jag hade ju inte tänkt skriva så mycket ;P
|