|
Medlem
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag har en 624+ jag med som varit inne hos D-link för felsökning men givetvis utan något fel konstaterat. Har nog testat det mesta men för att få den att inte hänga sig var jag tvungen att rensa loggarna i den väldigt ofta. Men den tappar anslutningen titt som tätt ändå. Enligt D-link kan de inget mer göra eftersom felet helt klart ligger i mina datorer eller de nätverkskort som mina datorer kör med.
Det jag försökt förklara för dem är att när jag kör samma konfiguration men med en Netgear router eller en av ett annat märke (kommer inte ihåg på rak arm just nu) så fungerar det smärtfritt, kan köra utan avbrott (testade under en veckas drift med vardera router) men felet kvarstår alltså i mina datorer hävdar D-link.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till med den routern, enda lösninge jag ser är att köpa en annan modell eller leva på hoppet att någon hittar en lösning på det eller släpper en firmware som löser biffen.
Som svar på ursprungliga inlägget kan jag bara rekommendera att byta till en annan modell om du fortfarande har bytesrätt.
/Anders Holgersson
|