Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-03, 12:17 #1
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Jag satt igår och gick igenom kundreskontran på obetalda fakturor för 2004.

Vad jag kunde se så var det en tydlig bild av vilka som har låg betalningsmoral, av dom 38 obetalda fakturorna jag hade (sedan juli) så var 18 st till kvinnor och då skall man ha i beaktande att just tjejer står för ungefär 15% av den totala försäljningen. Alltså är kvinnor mycket sämre på att betala sina fakturor.

Vad som också är anmärkningsvärt är att genomsnittsåldern på kunderna med dom obetalda fakturorna ligger på så lågt som 18-23 år, baserat både på män och kvinnor.

Genomsnittsfakturan ligger på 500kr och jag tycker att det är skrämmande att så många som 38 pesoner inte betalar den trots påminnelse, jag har gjort kreditupplysning på alla mina fakturakunder så pengar finns att hämta nu när jag lämnar det vidare till inkasso och kronofogden. Att få en prick hos fogden för sketna 500kr anser jag som mycket dumdristigt.

Den grupp kunder som är i särklass bäst på att betala sina fakturor i tid är invandrare.

Hur ser det ut för er andra som har faktura som betalningsalternativ, har ni ungefär samma erfarenheter?

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat