Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-02, 23:22 #21
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by phict@Jan 2 2005, 23:23
folk har intresserat sig stort för mina tv-tablåer: jag får dom från ett litet program som heter 02 grabber som är freeware och står tydligt i programmet att datan får användas för privat bruk som detta är, driver ju inte siten i nåt företag, så tjänster är rätt ideell.
Anledningen är att programmet 02 grabber förmodligen snor det från något annat ställe och det är det folk menar med olagligt. Anledningen till att detta oftast påpekas här är att tv.nu betalar dyra pengar för sin kanalinformation för att få den på lagligt sätt, det brukar alltid bli sådana inlägg när det handlar om tv tablåer...

Jag undersöker f.ö. att på lagligt sätt erbjuda tv-tablåer(Jag ska _inte_ skapa en tv-tablå sida likt tv.nu). Har tagit lite kontakt med kanal 5 och tv4 angående detta och väntar på svar. Som jag har förstått det så levererar kanalerna tablåerna i pdf format och man kan få tillgång till dessa om man är medlem i respektive kanals "presshörna". Jag har då hört av mig till de olika företagen för att fråga om man kan få tillgång till deras presshörna. Sedan behöver jag bara skapa ett litet program som parsar pdf-filerna och plockar ut informationen. Detta bör kunna göras ganska enkelt (regular expressions) och sedan skapa xml dokument med kanalinformationen. Allt hänger förstås på företagens vilja att dela med sig av tablåinformationen men jag har svårt att förstå varför de skulle vara negativa till det.

Men jag antar att Thomas har bra mycket mer erfarenhet till detta och att han säkert redan har undersökt möjligheterna men jag tänkte att jag skulle höra med kanalföretagen ändå.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat