Mja mjäh, jag tror inte riktigt det handlar om copyrights osv. Det är nog snarare så att de flesta här försöker hålla en seriös attityd.
Det är inte så vi försöker klanka ner på din site igentligen, utan snarare så att vi är är intresserade av den här typen av frågor. Jag tror personligen inte att du har några direkta problem med vare sig blocket eller weather.com (mestadels för att dom är amerikanska?

).
Svar på vad din site kan vara värd är redan sagt och ärligt talat så tror jag inte att priset är ditt problem, frågan är väl igentligen om;
1) du kan sälja siten med gott samvete när man inte vet om den är 100% legal.
2) en köpare är intresserad av att köpa siten med alla kort på bordet.
Därför tycker jag att du bör försöka reda upp de legala "oklarheterna" först. Oftast är det inga problem så länge man klart och tydligt anger källor - tex har jag själv haft en liten "fnurra" på tråden med svt.se - som löste sig när redovisade antalet besökare jag skickar till dem dagligen :-)
Många andra aktörer är mycket tacksamma för de besökare vi kan erbjuda dem alldeles gratis - det tror jag även att blocket.se är, allt annat vore konstigt.
Att det sitter lite "surkartar" här och gnäller är för att de vet att man inte kan kopiera "hela" blockets innehåll och visa det som att det vore ens eget, i ditt fall råder det ingen tvekan om att innehållet är från blocket.se.