Visa ett inlägg
Oläst 2003-10-06, 21:52 #9
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Citat:
Undrar om det finns någon person(RSV, komunen, eller någon annan stans.) som bara kan berätta hur man ska göra.
Jag letade febrilt efter en sådan och kom fram till att dennes kontaktinformation förmodligen är hemligstämplad.
Var iaf skönt att höra att det inte bara jag har problem... Alla varkar ju ha det.... hehe

Citat:
Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med en bokföringsfirma (behöver inte vara revisor eftersom det inte är AB) och låta dom göra bokslutet åt dig, det är en kostnad på ca 4000.-/bokslut på en omsättning på miljonen. Detta under förutsättning att du har skött den löpande bokföringen själv. Kontakta dom redan nu så kan dom hjälpa dig med alla frågor och krångliga papper. Dessutom får du ju proffesionella tips om periodiseringsfonder att "stoppa" vinster i o.s.v.
Lite av grundiden till mitt företag är att jag inte ska förlora lika mycket på mina nuvaande och kommande "privata" hemsidor. Och kunna få ett par programeringsjobb. Inte dra på mig yttligare utgifter. Just nu har jag ca: 15.000 kr om året i utgifter och runt 1000 kr i inkomster. Jag hade hoppats på att jämna ut det till 13.000 i utgifter och 5000-10000 kr i inkomster. Det finns inget utrymme för extra utgifter, som en bokföringsfirma.

Jag planerar att satsa på företaget efter studierna och nu bara bygga upp, sakta men säkert.... hehe

Föresten, många tack för alla svar, även fast jag inte blivit mycket klokare.
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat