Ämne: Paypal
Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-02, 08:01 #11
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Tror att PayPal har (tvingats) bättra sig efter att Ebay gick in i företaget.

Tidigare var reglerna för icke-amerikaner ganska besvärliga. Mitt konto blev nerfryst år 2001. Man fick faxa in en kopia på sitt pass, någon typ av räkning för att verifiera adressen och sitt namn etc. Innan man gjorde detta så frös dem konton, dvs stängde de ner det i väntan på att man skulle komplettera med ett antal blanketter. Faxade man inte in exakt "rätt" (enligt dem) så öppnade dem inte kontot igen. Kommer ihåg att jag fick hålla på och faxa in 3-4 gånger, man var otroligt irriterad även om man bara hade $300 på kontot. Jag hade en polare som blev av med £5000 pund på detta sätt, eftersom hans namn inte överesstämde med kontot helt och hållet (det var någon bokstav fel).

Sedan är ju deras kundsupport väldigt dålig, oj oj oj. Har nog aldrig sätt något sämre Faktum att de har 56 miljoner medlemmar och växer något helt otroligt är väl en stor del av problematiken med kundsupporten. De borde dock anställa rejält många fler personer, som kunde hjälpa medlemmar som behöver hjälp. Man får aldrig mailsvar av någon riktig person, det är standardizerade svar som fås, vilket ej alltid passar in på vad man söker.

En annan organisation som berättar om farorna med PayPal är PayPal Sucks

Som sagt, jag tror dem blivit bättre med åren. En anledning att dem stängde ner konton var att vissa tvivelaktiga organisationer och personer öppnade konto med dem för att tvätta svarta pengar etc. För att verifiera konton, blev man nog med deras tillgängliga teknologi tvungen att kräva att man faxade in en massa dokument. Nu tror jag att alla banker i EU länder har slutit avtal med paypal (de samarbetar i alla fall). Bara se till att inte ha för mkt på kontot ifall att det skulle bli fryst, även om risken nog är ytterst liten efter att dem öppnade ett europeiskt huvudkontor i UK har saker blivit bättre också.

Annars finns det ju många alternativ också (dock med lägre genomslagskraft, färre anslutna företag):

E-Gold
Evocash
ClickBank
Yow Cow
Stormpay
WorldPay
eBullion
AnyPay
Western Union och deras onlinebetalningssystem BidPay
Moneygram
Eller skaffa ett merchant account istället (betala med Visa, Mastercard etc.)

Fyll gärna på med fler företag
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat