Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Ursprungligen postat av Predrag
Ååååh...
Haghjoo för helvete....
Nr1 jag säger inte att Vietnam o Tsunamin i Asien är samma sak, jag bara tar en jämförelse hur viktigt det är för anhöriga att få tillbaka sina lik? vad snackar du om?
Nr2 så tycker jag mycket mer synd om dom som blivit drabbade i Asien än svenskarna. Hur vågar du anklaga mig o säga att jag tycker nånting som du inte vet nånting om?
Nr3 så tar jag ingen ställning i frågan om man ska bränna kropparna eller skeppa till Sverige, utan kritiserar ditt och mypays inlägg, du gör samma fel igen o säger hur dom som har en anhörig i Thailand bör tänka o tycka, hur fan kan du ha rätt o säga till nån annan som varit med om nånting du aldrig ens kan föreställa dig i din lilla hjärna, vad dom bör göra?
//Predrag
|
En jämnförelse, men min fråga är, vart ser du LIKHETEN I JÄMFÖRELSEN, om du drar
en jämförelse måste det finns en LIKHET, därför det kallas JÄMFÖRELSE.
Vadå ta ställning att bränna kroppar? Bäst vore det om man inte behövde.
Men det går inte att undvika, det förstår ju vem som helst med någon typ av
intelligens. Massvis med människor har redan dött, ska man ta chansen
och med det riskera att betydligt fler kan dö?
Detta berör inte bara de anhöriga, det berör hela omgivningen i dessa områden.
Det smartaste sättet att identifiera de kroppar som finns är att göra de
tester man kan på varje kropp, t.ex. ta DNA prov, om möjligheten finns
kolla efter tatueringar m.m. sen göra av sig med kropparna.
Det handlar inte vad de anhöriga tycker/vill, det handlar om vad som är bäst
för omgivningen i Asien. Så är det, även om det låter elakt.
På tv sa de att 30 fryscontaintrar har flygits ner, räcker inte ens för en procent
av de som dött. Men, de döda som man är medveten om att de är svenskar
har tur. Deras kroppar kommer få denna lyx. Vilket nog är skönt för familjerna.
|
Likheten i jämförelsen är att man är beredd att offra och riskera för att få hem döda kroppar?? Min personliga åsikt är ju förstås att det viktigaste är dom människor som är där nere o lever. Om man skulle bli tvungen att kremera varenda kropp utan att identifiera en enda, för att inte riskera att nån epidemi bryter ut, så skulle jag tycka det var rätt. Men det beror på att jag inte har några anhöriga där nere, skulle jag haft det så skulle jag tyckt nåt annat. , förstå det!
Ingen aning om man slutligen blir tvungen att bränna kroppar, ta dna tester eller vad det nu finns för alternativ. Jag såg på om det var SVT eller TV4 nån gubbe som menade på att risken för att det ska bli epidemier av detta var starkt överdriven. En död kropp var inte farligare än en levande menade han. Sen om han har rätt eller bara ville säga emot alla andra för att få synas lite på tv har jag ingen aning om.
//Predrag