Medlem
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
Måste hålla med om kritiken mot regeringen.
Har förståelse för att man inte skickade några flyg dag 1, men dag 2 visste gemeneman i sverige att det var en enorm katastroff och att det fanns minst 20.000 svenskar på plats i thailand med omnejd. Då kunde fanemej regeringen och specielt ud som är ansvariga för oss svenskar i utlandet ha klurat ut att man borde göra något ett bra tag innan svenssons och media krävde att det skulle hända något.
Sen tar det såklart tid att få fram flyg och material men att inte skicka mer än 3 fjuttiga plan efter 3 dagar är bara pinsammt, ska det föreställa ett välfärds samhälle som månar om sinna medborgare och därmed rättfärdigar att betalla en jäkla massa pengar till staten? Med svensk skatt skulle det fanemej ha varit 20 flyg på plats dag 2 med läkare och fältsjukhus.
Att sverige inte har några plan för denna typ av situation är ju beklämmande och att det inte ens finns vanliga passagerarplan som klarar denna sträcka är ju ganska skrämmande. Men då får man ta och svälja sin jävla sosse stolthet och skaffa fram denna typ av plan från andra hål, usa lär ju kunna gödsla med denna typen av plan så varför inte be dom om hjälp?
Tyckte inte om göran innan detta och att han är för stollt för att be om hjälp utomlands gör inte saken bättre. Han borde iaf erkänna att han hade velat ha plan där nere snabbare, men icke.
Så då har jag fått sagt vad jag tycker om situationen och jag hoppas att sverige blir ihågkommet för att vara det mest inkompetenta landet vad gäller att hantera krisssituationer. Skulle även sitta fint med lite internationel kritik mot GP och hans kompisar.
|