Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-30, 00:07 #16
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av T.Å
Citat:
Ursprungligen postat av kullervo
Att bara posta en url säger ju inget. Jag kollade in företagets hemsida och hittar inte ens en fullständig "kontaktsida", bara ett formulär. Ett telefonnummer är väl det minsta man kan begära.
Domännamnet nordnic.se är enligt NIC-SE:s publika whois-databas registrerat på en enskild firma med namnet Dual Crew Shinig Graphics vars ägare/kontaktperson även sitter i styrelsen (firmatecknare) för Svenska DCS Gruppen AB, det vill säga dcs.net och dcs.se, som enligt sina egna sidor levererat nätaccess sedan 1998 och erbjuder co-location. Jag tror ett par WN-användare har sina servrar där (hos dcs.se/dcs.net), om jag minns rätt.

Postadressen för den enskilda firman Dual Crew Shinig Graphics och Svenska DCS Gruppen AB är densamma, men det behöver inte betyda att grejor som man låter nordnic.se ta hand om hamnar i Svenska DCS Gruppen AB:s lokaler. Sidan www.nordnic.se hostas exempelvis av Krantz/Glassbilen.net ("IRC-kändis" eller hur man nu ska uttrycka sig), men Svenska DCS Gruppen AB sköter däremot hand om DNS för nordnic.se.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat