Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Oct 2004
|
Jag ska hålla mig denna gång från att kommentera innehållet utan hålla mig till tekniken...
1) Jag finner det irriterande med ett javascriptfönster som säger att varan lagts till. Jag tycker personligen att feedback på sidan är bättre. Antingen skriver du högst upp "varan adderad till din varukorg" eller så hoppar du via en separat sida som säger just detta och sedan går tillbaka till ursprungs sidan.
2) Typ lektion 1 i GUI design säger att input från användaren skall följa ett logiskt flöde. Eftersom köpknappen är till vänster om antal-rutan blir det ett littet men dock onödigt "hopp". Spontant vill man skriva först och sedan trycka och så vida du inte tänkte använda sidan i ett land där man läser från höger till vänster bör dessa två fält byta plats. De flesta läser svenska från vänster till höger.
3) Den lilla combo-boxen som är varukorg när man handlar i butiken indikerar inte att det är en varukorg. Detta bör framgå tydligt med text i stil med "Dina varor:"
Dessutom är det ju knäppt att ha varukorgen längst ner eftersom jag då måste scrolla för att se om det jag lade till verkligen hamnade där (se punkt 1: inga popupfönster).
Fan jag kan inte hålla mig...
2kr/marker må vara ett kanonpris, men om jag vill beställa 2000 marker? får jag ingen rabatt? Speciellt om alla 2000 är av samma färg? Om jag var du skulle jag nog sälja alla marker i typ 20, 50, 100, 500 och 1000pack där varje pack har olika pris/marker.
|