Citat:
Originally posted by WN@Oct 2 2003, 09:32
Efter ytterliggare en vecka så jag att de x antal leads som gennererats under testperioden var borta så jag mailade TD och undrade vad som gått fel, svaret blev att ordrarna var felaktigt ifyllda!?
Då frågade jag, vad hindrar SwedNIC att dra tillbaks alla ordrar jag skickar med hänvisning till "felaktigt ifylld information", även de som är korrekta!
Svaret blev att inget hindrade det!
Samma dag stängde jag den kampanjen och mycket riktigt några veckor efter detta vara alla ordrar borta.
|
Ja, det är väl lite där problemet ligger - att Tradedoubler inte har någon riktigt garanti att deras kunder/företagen "sköter" sig, dvs att leads verkligen registreras och att företagen inte "fifflar" i sin ända.
Och inte bara garanti förresten, uppenbarligen fungerar det ju inte i praktiken heller, även om man hoppas att det bara rör sig om undantagsfall.
Det borde ligga i Tradedoublers intresse eftersom de riskerar att deras förtroendekapaital sjunker markant om det är fler som upplever detta. Men eftersom de är i praktiken ensam aktör på den svenska marknaden så behöver de väl kanske inte bry sig så mycket. Och med tanke på svaren i den här tråden så verkar det ju dessutom inte upplevas som något större problem. Jag får koppla av lite helt enkelt