patrikweb:
Ja, tyvärr fick jag den här domänen av en annan, trots hänvisning till loopia (som jag har hört skall vara bra) :-/.
"Antingen köper du dns tjänst av annat företag eller sätter upp egna om du har möjlighet och kopplar om domänens dns servrar till dom. Eller får du betala domainnamn.com för DNS tjänster. "
Problemet är att kopplingen till en dns kostar cirka 340 kronor / år. Bara att koppla om till en ny dns-server, sedan verkar det bara som att man kan använda deras dns-servrar, eftersom att de bara nämner ompekning till en domän och inte till valfri dns-server. Hur kan man egentligen göra? Jag funderar på att skicka en länk till den här tråden i ett mail till deras support-avdelning.
Det känns riktigt surt om man utöver 1180 kr /, inkl. moms för två år (för .nu), skall behöva betala ytterligare cirka 340 kronor, bara för att få den kopplad till en dns-server (som jag verkligen hoppas att då de står för; hade ju varit extremt om man hade fått betala 340 kr / år för att få den kopplad till en dns-server som man sedan måste stå för själv).
Tack för din respons förresten!