|
Administratör
|
|
Reg.datum: May 2003
|
|
Administratör
Reg.datum: May 2003
|
Tycker personligen att Tradedoubler dragit ett tungt lass genom denna långlivade lågkonjunktur som svenska internet dras med.
Få aktörer kan tänka sig att jobba med siter som omsätter låt säga 1000 kr per år, i det flestas ögon täcker det inte ens faktura och utbetalningskostnaden.
TD hanterar och "trackar" enorma mängder trafik, oftast från seriösa webmasters men även lurifaxar, att dom har ett system som ignorerar trafik som inte har fullständiga "headers" är nog ett måste.
Däremot retar jag mej på deras uppbyggnad av leads kampanjer, jag har ett exempel.
SwedNIC körde för ett tag sedan att man fick 1000 kr om en kund reggade en .se domän via TD's aff. program.
Jag bestämde mej för att testa och körde på lite trafik till den kampanjen, efter första utvärderingen kunde man se ett mycket bra resultat men x antal "avslut" så jag öka kampanjen till i princip allt annonsutrymme som fanns.
Efter ytterliggare en vecka så jag att de x antal leads som gennererats under testperioden var borta så jag mailade TD och undrade vad som gått fel, svaret blev att ordrarna var felaktigt ifyllda!?
Då frågade jag, vad hindrar SwedNIC att dra tillbaks alla ordrar jag skickar med hänvisning till "felaktigt ifylld information", även de som är korrekta!
Svaret blev att inget hindrade det!
Samma dag stängde jag den kampanjen och mycket riktigt några veckor efter detta vara alla ordrar borta.
WN
|