Visa ett inlägg
Oläst 2004-12-22, 23:27 #22
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av programmer
"Nya" www.platsbanken.se (vilken är otroligt ful?)

i sig är ju lite grann av att förlora besökare - eller vad tror ni?
Helt klart vill dom jävlas med AMS iaf
Deras agerande lär ju inte direkt hjälpa dem i en tvist iallafall.
Tycker nog att deras agerande känns lite oseriöst. Det enda rätta för SEDO att göra nu är att ge platsbanken.se i julklapp till AMS. Det enda de har kvar att vinna är lite Goodwill genom att ge den frivilligt istället för att vänta på att IIS beslutar om ett överförande.

Blir kanske lite off topic, men det är ju relaterat ivf...

Mitt intryck av SEDO har sjunkit otroligt mycket de senaste veckorna. Inte enbart för det här med platsbanken. Var exempelvis i kontakt med dem angående en "top domains" listning och fick till svar att endast "one word domains" var kvalificerade. Domänen det gäller är av mycket hög kvalité och består av endast ett ord. Slutsatsen jag drog av det är alltså att det var någon slags standardiserat svar. Besvarade deras mail och påpekade detta och frågade vad de egentligen menade. Därefter fick jag svaret att endast .COM-domäner publiceras under "top domains" vilket inte alls stämmer eftersom de har allt från .net, .org, .co.uk och t.ex. .is.

Visst är det förståeligt att de endast vill ha "kvalité-domäner" i den listan eftersom det är precis vad den är, vilket de kanske gör en annorlunda bedömnig än vad jag gör. Dock så fick jag beskedet att de visst anser att domänen är av hög kvalité men alltså att det endast är .com-domäner som är kvalificerade. Bemötandet med oriktig information och rent upplysningar med felaktiga kritierier känns väldigt oseriöst. Även om de i regel endast vill publicera domäner under de allra "största" toppdomänerna så borde ju åtminstone sedo.se kunna publicera .se-domäner i "top domains"-listan. Känns som sagt väldigt oseriöst.
Jag tror faktiskt inte att det är så självklart att AMS kommer få domänen. Det är mkt som spelar in..

Till mig sade dem att "endast engelskspråkiga" domänen stoppas in på TopDomains!
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat